تاریخ : پنج شنبه 13 آذر 1393 بازدید : 1026 نویسنده : محمد زارعی 

امروزه تکنولوژی موبایل ها به صورت مداوم در حال پیشرفت و به روز رسانی است. گوشی های موبایل دارای امکانات زیادی هستند از قبیل اپلیکیشن های ترجمه متن و نشان دادن وضعیت آب و هوا و بازی ها و سرگرمی ها و…. اما از ابتدایی ترین امکانات یک گوشی تلفن همراه نشان دادن ساعت و زمان بوده است. در این میان ساعت های مچی کاربرد کمتری پیدا کرده اند و گویی در میان این فناوری ها گم شده اند. در حقیقت ساعت apple ابزاری جدید برای کاربردی کردن و بازگشت دوباره ی ساعت های مچی است.

شرکت apple توجه خود را معطوف کرده به مچ دستان ما تا با الهام گرفتن از ساعت های مچی سنتی محصول جدید خودش را بسازد. اما چرا؟

به اعتقاد ما اکثر انسانها تمایل دارند زمانی که نیاز به دیدن زمان دارند با صرف کمترین زمان به این سوال پاسخ بدهند. برای توضیح بیشتر باید بگوییم بیشتر ما تمایل داریم ساعت را با یک نگاه از روی مچ دستمان بخوانیم نه اینکه گوشی هوشمندمان را از جیبمان بیرون بیاوریم و پس از صرف زمان و باز کردن قفل ها و غافل شدن از محیط اطراف بفهمیم ساعت چند است!

دقت کنید apple در این فناوری به ما کمک می کند تا از جهان اطراف غافل نشویم و زمان را برای گشتن به دنبال گوشی در جیبمان و نگاهمان را از اطرافمان از دست ندیم.

به اطراف خودت نگاه کن ببین چه چیزی را می بینی!!!!

امروزه ما مدام از طریق مانیتور گوشی هایمان در حال ارتباط و تعامل با دوستان و آشنایان و اطرافیانمان هستیم و این کار واقعا جذاب است اما ما واقعا آنها را نادیده می گیریم و حقیقت تلخ این است که این نادیده گرفتن در مورد خانواده هایمان هم اتفاق می افتد.

ما application های وضعیت آب و هوا را قبل از اینکه حتی نگاهی به آسمان بیاندازیم چک می کنیم . در پارک دانشگاه خیابان قدم میزنیم اما از اطرافمان هیچ چیز متوجه نمی شویم تمام اطراف ما پر شده از ادم هایی که به گوشی های هوشمندشان خیره شده اند.

دقت کنید انسانها تمایل دارند تا سریع نتیجه بگیرند حقیقت این است که ما فوق العاده سودمندگرا هستیم ما چیزی را انتخاب می کنیم که آن وسیله به خاطر آن به وجود آمده و نه چیز بیشتر!

فکر غالب بسیاری از ما این است که ساعت مچی برای دیدن ساعت به وجود آمده پس من چیز بیشتری نمی خوام و این حقیقت انتخاب بسیاری ماست.

شخصا من یکی از طرفداران بزرگ شرکت apple هستم ولی اگه همین الان بخواهم ساعتی را خریداری کنم انتخاب من ساعتapple نیست.

<span">بر خلاف تمامی مواردی که در بالا ذکر شد در ساعت اپل ویژگی هایی وجود دارد که در پایان من شاید یکی از این محصول ها را بخرم. البته این شغل من است.

بله ! ما این ساعت را می خریم هزینه اش را که قابل ملاحظه است پرداخت می کنیم هر شب شارژش میکنیم و تلاش زیادی برای تعمیر و نگهداریش انجام میدهیم. و دلیل همه ی این کارها این است که این تکنولوژی گام آغازین فناوری ای است که کاملا جدید است.

برای توضیح بیشتر باید بگوییم در تکنولوژی های قبلی بیشتر از حس بیناییمان برای ارتباط با فناوری استفاده می کردیم اما در این تکنولوژی از حس لامسه و شنواییمان هم استفاده می کنیم.

شرکت اپل آمده پیغام های دستگاه را به گونه متفاوتی به ما هشدار می دهد.

مثلا ما از روی مدت زمان صدا و ویبره و یا قدرت ویبره و یا صدا نوع های مختلف فعالیتی را که دارد در دستگاه انجام می شود را بفهمیم بدون آنکه نیاز به نگاه کردن به صفحه نمایش داشته باشیم.

یعنی وقتی شما مانیتور ساعت اپل را لمس کنید ساعت اپل به شما react (عکس العمل) نشان می دهد مثلا اگر در یک برنامه خاص Digital Crown روی ساعت را بچرخانید تمامی فعالیت هایی که روی مانیتور اتفاق می افتد را هم تراز با آن احساس می کنید. یعنی هم میتوانید ببینید هم بدون نگاه کردن همه فعالیت ها را احساس کنید.

شرکت اپل همچنین علائم صوتی بسیار ظریفی را به صورت زیرکانه با هم ترکیب کرده است.

به عنوان مثال الان بسیاری از مردم باندهای تناسب اندام fitness bands ها را خریداری می کنند اما سر یک هفته آنها را کنار می گذارند. چرا؟ مثلا یکی از اشکالات این دستگاه این است که فرد برای دیدن اطلاعات دستگاه و برخورداری از امکاناتش باید ورزش و ترک کند تا به صفحه نمایش آن خیره شود اما شما می توانید بدون نگاه و با استفاده از ویبره و صدا با اپلیکشن های ساعت اپل ارتباط برقرار کنید.

آیا تا به حال دقت کردید وقتی کسی از شما ساعت می پرسد به صورت نا خودآگاه دست چپ شما بالا می آید؟ این تاثیر تکنولوژی روی رفتار ما بعد از مدت زمان های طولانی است.

 



:: موضوعات مرتبط: سخت افزار , اخبار آی تی , ,
:: برچسب‌ها: IT World News ,
تاریخ : شنبه 10 آبان 1393 بازدید : 1069 نویسنده :  

 

 

 

برای بزرگ نمایی روی تصاویر کلیک کنید .



:: موضوعات مرتبط: سخت افزار , ,
:: برچسب‌ها: قیمت های وسایل دجیتال ,
تاریخ : یک شنبه 19 مرداد 1393 بازدید : 161 نویسنده :  

ای دیتا (ADATA) به شکل رسمی از حافظه های DDR4 رونمایی کرد

 

 

ADATA یکی از شرکت هایی بود که در نمایشگاه Computex 2014 حافظه های DDR4 را در سیستم های کامپیوتری بکار برد اما از مشخصات دقیق آنها اطلاعاتی منتشر نکرد تا اینکه بالاخره این شرکت به طور رسمی جزئیات محصول جدید خود را اعلام کرد.

این محصول جدید که حافظه DDR4 با فرکانس 2133 مگاهرتز است، خیلی سریعتر از حافظه های رده بالای DDR3 موجود در بازار نیست، اما این روند در اوایل معرفی حافظه های DDR3 هم وجود داشت و با گذشت زمان تکامل قابل توجهی در سرعت آنها ایجاد شد. یکی از ویژگیهای اصلی حافظه های DDR4 مصرف برق پایینتر است. یعنی بر خلاف حافظه های نسل قبلی که در ولتاژ کاری 1.5 و 1.65 ولت بودند، این نسل از حافظه ها در ولتاژ 1.2 ولت کار می کنند. پهنای باند تبادل اطلاعات برای این محصول جدید نیز چیزی در حدود 17 گیگابیت بر ثانیه است که برای یک حافظه با فرکانس پایه مقداری مناسب و قابل قبول به شمار می آید. از دیگر ویژگیهای این حافظه ها استفاده از ظرفیت بیشتر در هر ماژول است. زمان تاخیر این حافظه ها بر روی 15-15-15 تنظیم شده و بر روی پلتفرم X99 اینتل که درآینده نزدیک وارد بازار خواهند شد، قابل استفاده خواهد بود.



:: موضوعات مرتبط: سخت افزار , ,
تاریخ : چهار شنبه 25 تير 1393 بازدید : 400 نویسنده : میلاد فرخی دانشور 

علاقه‌مندان به دنیای دیجیتال، قطعا با کمپانی MSI آشنا هستند. کمپانی‌ای تایوانی که شهرت خاصی در تولید قطعات کامپیوتری و لپ‌تاپ دارد. اما یکی از دلایل اصلی محبوبیت MSI این است که محصولات این کمپانی معمولا قیمت پایین‌تری از رقبای هم‌رده‌ی خود دارند. به همین دلیل به صورت کلی، ارزش خرید محصولات MSI بسیار بالاست. CX61 نام یکی از معروف‌ترین لپ‌تاپ‌های رده‌ی کاربری عمومی این کمپانیست که برای اولین بار در واپسین ماه‌های سال 2012 میلادی معرفی و سپس یک سال بعد و با ورود نسل چهارم پردازنده‌های Intel، به روز رسانی شد. CX61 جزو مقرون به‌صرفه‌ترین لپ‌تاپ‌های رده عمومی بازار بوده و مناسب کاربرانیست که به دنبال دستگاهی ارزان‌قیمت برای انجام کارهای اولیه‌ی روزمره (مانند مرورگری اینترنت، چک کردن ایمیل، کار با نرم‌افزارهای آفیس، گوش کردن به موسیقی و ...) هستند و نیازی به قدرت پردازشی بالا ندارند.

مشخصات فیزیکی:ابعاد: 383 × 249.5 × 37.6 میلی‌متر - وزن: 2.4 کیلوگرم
پردازنده مرکزی:Intel Pentium 3550M 2.30 GHz
حافظه RAM:ظرفیت: 4 گیگابایت - نوع: DDR3
حافظه داخلی:ظرفیت: 500 گیگابایت - نوع: هارد دیسک - مشخصات: SATA 5400rpm
پردازنده گرافیکی:NVIDIA GeForce GT 720M 2GB
صفحه نمایش:15.6 اینچ از نوع TFT LED-backlit LCD با دقت 1366x768
امکانات:DVD-RW Webcam Card Reader Wi-Fi Bluetooth Ethernet Port VGA Port HDMI Port
سایر مشخصات:باتری 6 سلولی - Microsoft Windows 7
 
 
مشخصات فیزیکی
ابعاد 383 × 249.5 × 37.6 میلی‌متر
وزن 2.4 کیلوگرم
پردازنده مرکزی
سازنده پردازنده Intel
سری پردازنده Pentium
مدل پردازنده 3550M
فرکانس پردازنده 2.30GHz
حافظه Cache 2 مگابایت
حافظه RAM
ظرفیت حافظه RAM 4 گیگابایت
نوع حافظه RAM DDR3
حافظه داخلی
ظرفیت حافظه داخلی 500 گیگابایت
نوع حافظه داخلی هارد دیسک
مشخصات حافظه داخلی SATA 5400rpm
پردازنده گرافیکی
شرکت سازنده پردازنده گرافیکی NVIDIA
مدل پردازنده گرافیکی GeForce GT 720M
حافظه اختصاصی پردازنده گرافیکی 2GB
کل حافظه گرافیکی 4096MB
صفحه نمایش
اندازه صفحه نمایش 15.6 اینچ
نوع صفحه نمایش TFT LED-backlit LCD
دقت صفحه نمایش 1366x768
صفحه نمایش مات
صفحه نمایش لمسی
امکانات
درایو نوری DVD-RW
توضیحات درایو نوری DVD Super Multi
وبکم
توضیحات وبکم وب کم HD 720p
کیبورد با نور پس زمینه
حسگر اثر انگشت
کارت خوان
مودم فاقد مودم
شبکه بی سیم Wi-Fi
توضیحات شبکه بی سیم Wi-Fi 802.11b/g/n
بلوتوث بلوتوث داخلی
پورت شبکه Ethernet
توضیحات پورت شبکه Ethernet Gigabit LAN
پورت VGA
پورت HDMI
تعداد پورت USB 3.0 2
تعداد پورت USB 2.0 1
پورت Thunderbolt
پورت Serial
سایر مشخصات
نوع باتری 6 سلولی
سیستم عامل Microsoft Windows 7
اقلام همراه لپ تاپ باتری
کابل شارژر
دفترچه راهنما


:: موضوعات مرتبط: سخت افزار , ,
تاریخ : سه شنبه 24 تير 1393 بازدید : 202 نویسنده :  

ظاهراً AMD قصد دارد این نوع GPU ها را در اواخر ماه آگوست 2014 روانه بازار نماید. این پردازنده جایگزین چیپ نه چندان موفق Tahiti Pro خواهد شد که در کارت گرافیک Radeon R9 280 بکار گرفته شده است. با اینکه R9 280 در مقایسه با GTX 760 بازدهی بالاتری نشان میدهد اما مصرف بالاتری داشته و حرارت بیشتری نیز تولید میکند که این دو از نقاط ضعف R9 280 به شمار میروند و به همین دو دلیل، این کارت محبوبیت چندانی بدست نیاورد. در مقایسه، کارت R9 270 با توان مصرفی یکسان و بازدهی کمی پایینتر، از نظر کیفی قابل قبول تر ظاهر شد. GPU های Tonga قادر هستند با بهره گیری از عناصر داخلی پیشرفته تر، تقریباً همان یازدهی را بهمراه توان مصرفی بسیار بهینه تر و علاوه بر آن با قیمت نهایی پایینتر ارائه نمایند.

پردازنده های گرافیکی Tonga از معماری جدید GCN2 شرکت AMD بهره میگیرد که دست برنامه نویسان را برای دسترسی وسیعتر به قابلیت های پردازنده باز میگذارد. این GPU مجهز به 2048 ریز پردازنده جریانی GCN2، 128 واحد TMU برای پردازش تصاویر و بافت های گرافیکی و همچنین 32 واحد ROP برای انجام مراحل رندرینگ و آماده سازی خروجی نهایی می باشد و از پهنای باند 256 بیتی برای ارتباط با حافظه GDDR5 بهره خواهد برد. اگر چه این GPU در مقایسه با R9 280، از پهنای باند باریکتری برای ارتباط با حافظه بهره میبرد اما این مسئله با یکارگیری تعداد بالاتری از ریز پردازنده های جریانی و سرعت بالاتر هسته مرکزی جبران خواهد شد. انتظار میرود کارت گرافیک های بر پایه این GPU بهمراه 2 گیگابایت حافظه رم GDDR5 (بعضی شرکتهای سازنده با 4 گیگابایت) به بازار عرضه شوند. هنوز معلوم نیست اولین شرکت سازنده، چه نام تجاری را برای کارت گرافیکی که مجهز به این GPU باشد انتخاب خواهد کرد.

منبع: Techpowerup



:: موضوعات مرتبط: سخت افزار , ,
تاریخ : جمعه 25 خرداد 1393 بازدید : 895 نویسنده :  

iPhone 5S

iPhone 5S 64GB:2,920,000 Toman- Space Gray 

iPhone 5S 64GB:2,920,000 Toman- Silver

iPhone 5S 64GB:2,920,000 Toman- Gold

------

iPhone 5S 32GB:2,600,000 Toman- Space Gray 

iPhone 5S 32GB:2,560,000 Toman- Silver

iPhone 5S 32GB:2,600,000 Toman- Gold

------

iPhone 5S 16GB:2,250,000 Toman- Space Gray 

iPhone 5S 16GB:2,230,000 Toman- Silver

iPhone 5S 16GB:2,220,000 Toman- Gold

 ------

 iPhone 5C 16GB: 1,680,000 Toman- pink

 iPhone 5C 16GB:  1,700,000 Toman- green

 iPhone 5C 16GB: 1,680,000 Toman- Blue

 iPhone 5C 16GB: 1,700,000 Toman- White

------

iPhone 5 64GB Black: - Toman



:: موضوعات مرتبط: سخت افزار , ,
تاریخ : جمعه 24 خرداد 1393 بازدید : 737 نویسنده : میلاد فرخی دانشور 

لیست قیمت تبلت های لنوو (Lenovo Tablet)

 

مدل

قیمت (تومان)

گارانتی/توضیحات

Lenovo Yoga Tablet 8

885,000

سازگار

Lenovo Yoga Tablet 10

-

سازگار

Lenovo Ideatab S6000 - 16GB

-

سازگار

Lenovo IdeaTab A3000 - 16GB

635,000

سازگار

Lenovo A7-30 A3300 - 8GB

515,000

سازگار

Lenovo IdeaTab S5000 - 16GB

795,000

سازگار

Lenovo A7-50 A3500 - 16GB

645,000

سازگار

 

لیست قیمت تبلت های ایسر (Acer Iconia Tablet)

 

مدل

قیمت (تومان)

گارانتی/توضیحات

Acer Iconia Tab B1 - 711 - 16GB

-

سازگار

Acer Iconia Tab B1 - 710 - 16GB

-

سازگار

Acer Iconia Tab A1- 810 - 16GB

-

سازگار

Acer Iconia Tab A1- 810 - 8GB

-

سازگار

Acer Iconia Tab A3 - A11 - 32GB

875,000

سازگار

Acer Iconia W510 - 64GB

1,595,000

سازگار

Acer Iconia Tab A1 811 16GB

725,000

سازگار

لیست قیمت تبلت های سونی (Sony Tablet)

 

مدل

قیمت (تومان)

گارانتی/توضیحات

Sony VAIO Tap 11 - SVT11213CGW

3,876,000

ایران رهجو

Sony Xperia Tablet S - 64GB

1,345,000

متفرقه

Sony Xperia Tablet Z Wi-Fi- 32GB

1,975,000

ایران رهجو

Sony Xperia Tablet Z LTE - 16GB

2,130,000

مترفقه

Sony Xperia Z2 Tablet LTE - 16GB

2,330,000

آرین

 لیست قیمت تبلت های گیگابایت (Gigabyte Tablet)

مدل

قیمت (تومان)

گارانتی/توضیحات

Gigabyte S1082 - 1TB

2,500,000

آواژنگ

Gigabyte S1082 - 500GB

2,235,000

آواژنگ



:: موضوعات مرتبط: سخت افزار , ,
تاریخ : جمعه 23 خرداد 1393 بازدید : 840 نویسنده : میلاد فرخی دانشور 

کارت گرافیک FirePro W8100 برای سه بعدی باز ها

کمپانی AMD پس از کاهش قیمت کارت گرافیک W9100 سری فایرپرو، محصول جدید خود را با نام FirePro W8100 وارد بازار خواهد کرد. این کارت گرافیک که از سری کارت های حرفه ای به شمار می رود، به هشت گیگابایت حافظه گرافیکی مجهز است که می تواند تمامی نیاز های یک نرم افزار وابسته به پردازش های گرافیکی را برطرف کند. فناوری ساخت 28 نانومتری Hawaii که در کارت های سری جدید AMD به کار می رود، در W8100 نیز مورد استفاده قرار گرفته است. طراحی بورد کارت گرافیک شباهتی به کارت های سری Radeon ندارد و AMD بورد و خنک کننده دو اسلاتی این محصول را به صورت اختصاصی طراحی کرده است.

پردازنده گرافیکی Hawaii تعداد 2560 پردازنده جریانی GCN2 را در اختیار شما قرار می دهد و از مشخصات دیگر آن می توان به تعداد 160 واحد TMU، تعداد 64 واحد ROP و رابط حافظه 512 بیتی اشاره کرد. فرکانس پردازنده گرافیکی برابر با 825 مگاهرتز تعیین گردیده و در مجموع سرعت پردازشی معادل 4.2 ترافلاپ در ثانیه را در اختیار شما قرار می دهد. در خصوص کارایی طبق اعلام وب سایت VR-Zone که این کارت گرافیک را مورد بررسی قرار داده بود، سرعت پردازش W8100 معادل کارت Quadro K5000 شرکت انویدیا است. قیمت این کارت طبق اعلام کمپانی سازنده در حدود 2500 دلار خواهد بود.

 



:: موضوعات مرتبط: سخت افزار , ,
تاریخ : شنبه 20 ارديبهشت 1393 بازدید : 437 نویسنده : سجاد علوی 

خدا استیو جابز را بیامرزد، اما سال‌ها قبل از اپل نیز دستگاه‌هایی با عنوان تبلت تولیده شده بودند، البته از حق نگذریم استیو جابز با اپل توانست درب ورودی این دنیای دست نیافتی را باز کرده و وارد دنیای جدیدی میان تلفن همراه و لپ‌تاپ‌ها شود. شاید از ابتدا قصدش این بود که مرز میان این دو را بشکند اما سرنوشت چیز دیگری را برای دنیای تبلت‌ها رقم زد! اکنون تبلت یک وسیله شناخته شده است و نه می‌توان از آن به جای تلفن همراه استفاده کرد و نه همچون یک لپ‌تاپ به آن نگاه نمود. تبلت‌ها دنیایی دیگری دارند و پس از اپل، شرکت‌های زیادی نیز پای به این دنیا (دنیای ما نه! دنیای تبلت‌ها) گذاشت‌اند؛ از برندهای گمنام چینی گرفته تا نوکیای خدا بیامرز! (آمار مرگ و میر هم بالا رفته!) اصلا چرا راه دور برویم، همین سونی چند وقت پیش از جدیدترین تبلت اکسپریای خود رونمایی کرد که به طور اتفاقی گذرش به آزمایشگاه آی‌تی‌رسان نیز افتاد و ما نیز تصمیم گرفتیم تا یک بررسی خاص از این تبلت خاص برای شما انجام دهیم! پس با آی‌تی‌رسان و بررسی تبلت اکسپریا Z2 سونی همراه باشید!

شاید از عنوان این قسمت کمی تعجب کرده باشید اما وقتی بدانید که ضخامت این تبلت تنها 6.4 میلی‌متر است و با سایز 10.1 اینچی صفحه اش فقط 426 گرم وزن دارد، پی به باربی بودن این مدل خواهید برد! در نگاه اول یک تبلت نازک و بسیار سبک را خواهید دید و هرچه بیشتر به آن نگاه کنید، بیشتر مجذوبش خواهید شد! برای اینکه بدانید که تعریف و تمجید ما از این مدل بیخود نیست، آن را در کنار یک مداد قرار داده و یک عکس یادگاری از آن‌ها گرفتیم تا بدانید که ضخامت تبلت اکسپریا زد2 حتی از یک مداد هم کمتر است!

بر خلاف اسمارت فون‌های سری اکسپریا که دکمه پاور و کلید های یکپارچه صدا در سمت راست قرار داردند، در تبلت اکسپریا زد 2 این دکمه‌ها در سمت چپ قرار گرفته اند.

شاید کمی متعجب شوید که چرا سونی چنین تغییری را داده است، اما اگر نگاهی به سایز این مدل بی‌اندازید متوجه می‌شوید که کار کردن با یک دست با این تبلت امری غیر ممکن است (حتی با دو دست هم سخته!) بنابراین همیشه تبلت را با دست چپ خود نگه می‌دارید و با دست راست مشغول کار با آن می‌شوید، در نتیجه این کلیدها همیشه در دسترس شما خواهند بود. قسمت زیادی از بخش جلویی تبلت را نمایشگر آن فرا گرفته و درست در بالای صفحه دوربین جلوی تبلت دیده می شود! لوگوی سونی نیز کمی با فاصله نسبت به دوربین و در گوشه بالا سمت چپ چون نگینی زیبا بر پیکره سیاه رنگ تبلت جا خوش کرده است!

محصولات سونی علی‌رغم کیفیت بالا و امکانات خاص، همیشه با مشکل زاویه دید نمایشگر رو به رو بوده‌اند! اما سونی پس از اکسپریا زد اولترا دست به تغییراتی جدی در این زمینه زد و اکنون محصولات سونی دیگر با نگاه از زاویه‌ها رنگ پریده به نظر نمی‌رسند. تبلت اکسپریا زد2 سونی نیز از این قاعده مستثنی نیست و در نگاه از زاویه اگر در جایگاه نخست قرار نگیرد، بی شک در آخر هم نیست، همین که برخلاف برخی از کمپانی‌ها به نظر کاربرانش اهمیت می‌دهد، باعث شده تا ما نیز به آن خرده نگیریم!

سونی در این تبلت نیز از فناوری Trilluminous با موتور X-Reality استفاده کرده که سبب افزایش کنتراست نمایشگر می‌شود. علاوه بر این‌ استفاده از این فناوری موجب شده تا رنگ‌ها پررنگ‌تر از سابق به نظر برسند و و همچنین میزان نویز به حداقل برسد. سایز 10.1 اینچی این تبلت نیز سبب شده تا چگالی پیکسلی این مدل پا را از 224 فراتر نگذارد.



:: موضوعات مرتبط: سخت افزار , اخبار آی تی , ,
تاریخ : شنبه 6 ارديبهشت 1393 بازدید : 454 نویسنده :  

 

مدل صفحه نمایش
اینچ
پردازنده حافظه رم حافظه داخلی سیستم عامل قیمت
Transformer Book TX300

13.3

1080×1920

Core i3-3517U

1.3 تا 2.6 گیگاهرتز

4 گیگابایت 500+ 64SSD ویندوز 8 3/180/000
Memo Pad 8 ME180A 8 چهار هسته ای
1.6 گیگاهرتز
1 گیگابایت 16 گیگابایت اندروید 4.2 665/000
Memo Pad ME175 Dual 7 چهار هسته ای اینتل
1.2 گیگاهرتز
1 گیگابایت 8 گیگابایت اندروید 4.3 680/000
Memo Pad 10 ME102 10.1 تک هسته ای
1.6 گیگاهرتز
1 گیگابایت 8 گیگابایت اندروید 4.2 710/000
Fonepad ME372 8GB 7 دو هسته ای
1.6 گیگاهرتز
1 گیگابایت 8 گیگابایت اندروید 4.2 700/000
PadFone mini 7/4.3 چهار هسته ای
1.4 گیگاهرتز
1 گیگابایت 16 گیگابایت اندروید 4.3 1/350/000
Transformer Book T100T 10.1 چهار هسته ای اینتل
1.33 گیگاهرتز
2 گیگابایت 32 گیگابایت ویندوز 8.1 1/470/000
PadFone infinity 10.1/5.0 چهار هسته ای
1.7 گیگاهرتز
2 گیگابایت 32 گیگابایت اندروید 4.2 2/110/000
 Google Nexus 7  7 چهار هسته ای
1.2 گیگاهرتز
1 گیگابایت 16 گیگابایت اندروید 4.3 1/295/000
 Google Nexus 7  7 چهار هسته ای
1.2 گیگاهرتز
1 گیگابایت 8 گیگابایت اندروید 4.3 1/100/000
 Google Nexus 7 4G 7 چهار هسته ای
1.5 گیگاهرتز
1 گیگابایت 32 گیگابایت اندروید 4.3 1/280/000
Memo Pad ME172V 7 یک هسته
1 گیگاهرتز
1 گیگابایت 16 گیگابایت اندروید 4.1 730/000
Memo Pad ME302HD 
FHD 10
10.1 دو هسته ای
1.6 گیگاهرتز
Atom
2 گیگابایت 16 گیگابایت اندروید 4.2 /1/204/000
Memo Pad ME173HD 7 چهار هسته ای
1.2 گیگاهرتز
1 گیگابایت 16گیگابایت اندروید 4.2 615/000
Memo Pad ME173HD 7 چهار هسته ای
1.2 گیگاهرتز
1 گیگابایت 8 گیگابایت اندروید 4.2 590/000


:: موضوعات مرتبط: سخت افزار , ,
تاریخ : شنبه 6 ارديبهشت 1393 بازدید : 1367 نویسنده : سجاد علوی 

قیمت : 1,869,000 تومان

* مشخصات فنی :

مشخصات فیزیکی:ابعاد: 33.8 × 250 × 377 میلی‌متر - وزن: 2.6 کیلوگرم
پردازنده مرکزی:Intel Core i5 4200M 2.50GHz up to 3.10 GHz
حافظه RAM:ظرفیت: 4 گیگابایت - نوع: DDR3
حافظه داخلی:ظرفیت: 500 گیگابایت - نوع: هارد دیسک - مشخصات: 5400rpm
پردازنده گرافیکی:AMD Radeon HD 8570M 2GB
صفحه نمایش:15.6 اینچ از نوع TFT LED-backlit LCD با دقت 1366x768
امکانات:DVD-RW Webcam Card Reader Wi-Fi Bluetooth Ethernet Port VGA Port HDMI Port
سایر مشخصات:باتری 6 سلولی - فاقد سیستم‌عامل
 
* مشخصات فیزیکی :
ابعاد 33.8 × 250 × 377 میلی‌متر
وزن 2.6 کیلوگرم
پردازنده مرکزی
سازنده پردازنده Intel
سری پردازنده Core i5
مدل پردازنده 4200M
فرکانس پردازنده 2.50GHz up to 3.10GHz
حافظه Cache 3 مگابایت
حافظه RAM
ظرفیت حافظه RAM 4 گیگابایت
نوع حافظه RAM DDR3
حافظه داخلی
ظرفیت حافظه داخلی 500 گیگابایت
نوع حافظه داخلی هارد دیسک
مشخصات حافظه داخلی 5400rpm
پردازنده گرافیکی
شرکت سازنده پردازنده گرافیکی AMD
مدل پردازنده گرافیکی Radeon HD 8570M
حافظه اختصاصی پردازنده گرافیکی 2GB
کل حافظه گرافیکی 3072MB
صفحه نمایش
اندازه صفحه نمایش 15.6 اینچ
نوع صفحه نمایش TFT LED-backlit LCD
دقت صفحه نمایش 1366x768
صفحه نمایش مات
صفحه نمایش لمسی
توضیحات صفحه نمایش 16:9 Widescreen
امکانات
درایو نوری DVD-RW
توضیحات درایو نوری DVD±RW
وب کم
توضیحات وب کم Fixed Focus CMOS Camera
مشخصات اسپیکر اسپیکر داخلی استریو با گواهی Dolby Advanced Audio
حسگر اثر انگشت
کارت خوان
مودم فاقد مودم
شبکه بی سیم Wi-Fi
توضیحات شبکه بی سیم Wi-Fi 802.11b/g/n
بلوتوث بلوتوث داخلی
پورت شبکه Ethernet
توضیحات پورت شبکه Ethernet 10/100Mbps LAN
پورت VGA
پورت HDMI
تعداد پورت USB 3.0 2
تعداد پورت USB 2.0 1
سایر مشخصات
نوع باتری 6 سلولی
شارژدهی باتری 5:00ساعت
توضیحات باتری ظرفیت 2200 میلی‌آمپرساعت
سیستم عامل فاقد سیستم‌عامل
اقلام همراه لپ تاپ باتری
آداپتور و کابل برق
دفترچه راهنما


:: موضوعات مرتبط: سخت افزار , ,
تاریخ : شنبه 9 فروردين 1393 بازدید : 578 نویسنده : محمد زارعی 
تاریخ : پنج شنبه 7 فروردين 1393 بازدید : 1863 نویسنده :  

کمپانی EVGA کارت گرافیک جدید خود را با دو گیگابایت حافظه گرافیکی GDDR5 و فرکانس هسته 1320 مگاهرتز تولید کرد. کارت گرافیک EVGA GTX 750 FTW 2GB با در اختیار داشتن خنک کننده اختصاصی ACX به همراه دو عدد فن، به خوبی می تواند به خوبی وظیفه خنک سازی پردازنده اورکلاک شده انویدیا را انجام دهد. پردازنده گرافیکی 28 نانومتری GM107 انویدیا که در کارت گرافیک GTX 750 به کار رفته، به تعداد 512 هسته پردازشی CUDA مجهز است و از معماری ساخت جدید Maxwell بهره می برد.

پردازنده GM107 توسط کمپانی EVGA به صورت اورکلاک شده و در فرکانس پایه 1229 مگاهرتز فعالیت می کند که با استفاده از فناوری GPU Boost 2، فرکانس پردازنده در مواقع مورد نیاز به 1320 مگاهرتز افزایش می یابد.

دو گیگابایت حافظه GDDR5 با فرکانس 1253 مگاهرتز فعالیت می کند که پهنای باند آن توسط رابط 128 بیتی در اختیار کاربر قرار می گیرد. طبق ادعای کمپانی سازنده، خنک کننده اختصاصی ACX قادر به خنک سازی پردازنده در شرایط نویز بسیار پایین خواهد بود.طراحی بورد کارت گرافیک GTX 750 FTW به صورت اختصاصی توسط EVGA صورت گرفته تا بتواند پذیرای خنک کننده دو اسلاتی و دو فن ACX باشد. قیمت این کارت برابر با 150 دلار اعلام گردیده و زمان ورود آن به بازار نامشخص است.



:: موضوعات مرتبط: سخت افزار , ,
:: برچسب‌ها: سخت افزار ,
تاریخ : جمعه 15 اسفند 1392 بازدید : 507 نویسنده : سجاد علوی 

ASUS X451CA به عنوان یک لپ تاپ از دسته کاربری روزانه (Everyday Computer) با سایز 14 اینچ می باشد. وزن کلی این لپ تاپ بدون شارژر و متعلقات جانبی 2.1 کیلوگرم است و ابعاد طول و عرض نیز 348 در 241 میلیمتر بوده و ضخامت نیز در نواحی مختلف بین 30.62 الی 37.61 متغیر می باشد. این لپ تاپ در سال 2013 برای قشر کم در آمد طراحی و تولید شده است و پردازنده بالاترین مدل از Intel® Core™ i3 3217U تجاوز نمی کند، تکنولوژی هایی که ایسوس برای این لپ تاپ در نظر گرفته است شامل Instant On، Splendid و SonicMaster است .

  • پردازنده : Intel® ULV Pentium® 2117U دو هسته ای با سرعت 1.8 گیگاهرتز و 2 مگابایت کش (منبع)
  • سیستم عامل : Free DOS (بدون ویندوز اصلی)
  • حافظه اصلی : 2GB DDR3 1600MHz
  • نمایشگر : 14.0 اینچ با نسبت 16:9 رزولوشن HD 1366x768 و روکش پانل از نوع براق
  • پردازنده گرافیکی : 4000 Integrated Intel® HD Graphics (منبع)
  • حافظه جانبی : 320GB با سرعت 5400 دور در دقیقه
  • درایو اپتیکال : Super-Multi DVD
  • کارت خوان : 2 در 1 (SD/ MMC)
  • ارتباطی : Integrated 802.11 b/g/n / Bluetooth™ V4.0 / 10.100 LAN
  • باتری : 4Cells 2600 mAh 37 Whrs

طراحی و ساخت دستگاه

X451CA همانند اکثر مدلهای بازار بدنه ای پلاستیکی دارد و جنس مواد به کار رفته در ساخت بدنه پشتی باعث ارتجاعی شدن قاب می شود. همچنین بخاطر نوع طراحی برآمدگی های قاب پشت کمتر خط و خش را به خود می بیند. هماهنگ بودن رنگ قاب پشت با سطح رویی لپ تاپ نیز باعث زیباتر شدن آن می شود و همچنین عدم براق بودن قاب پشتی می تواند کمک خوبی در عدم جذب لکه و اثر انگشت باشد اما به خاطر نوع طرح آن تمیز کردن آن کمی مشکل می باشد. قاب پشتی در دو رنگ مشکی و سفید عرضه شده است که به همراه آن لوگوی نقره ای رنگ ASUS در زیبایی تاثیر گذاشته و جلوه خوبی به دستگاه می دهد.

جهت خواندن ادامه مقاله , به ادامه مطلب مراجعه فرمایید .



:: موضوعات مرتبط: سخت افزار , ,
:: برچسب‌ها: لپ تاپ ,
تاریخ : پنج شنبه 1 اسفند 1392 بازدید : 395 نویسنده :  

اولترابوک سری 9 سامسونگ، از یک نمایشگر 13.3 اینچی با رزولوشن 1080p (تمام اچ دی برابر با 1920 در 1080 پیکسل) و میزان روشنایی برخوردار است که یک چیز نادر در بین اولترابوک های امروزی به حساب می آید. پردازنده 2 گیگاهرتزی Core i7 با گرافیک HD 4000 در کنار 4 گیگابایت رم، 128 گیگابایت حافظه اس اس دی، بلندگوهای 3 واتی، وب کم 1.3 مگاپیکسلی، وای-فای 802.11n و باتری مناسب برای 5.8 ساعت کار (بر مبنای بنچمارک Mobile Mark 2012) از دیگر مشخصات این اولترابوک فوق زیبا هستند. 

ابعاد دستگاه عبارت از 31.4 در 21.85 در 1.29 سانتی متر و وزن آن هم 1.16 کیلوگرم است. بدنه از آلومینیوم یکپارچه ساخته شده و کناره های آن پالیش خورده و سایر سطوح بدنه هم برس خورده اند تا در مقابل اثر انگشت، مقاوم شوند. 



:: موضوعات مرتبط: سخت افزار , ,
صفحه قبل 1 2 صفحه بعد